Course Contents
Reflection on diagnostic abilities; assements and their relation to everyday teaching; development of assessments; diagnosis of typical misconceptions
Literature
Baumert et al. PISA 2000, PISA 2003
Relevante Beiträge in Bruder et al (2015). Handbuch der Mathematikdidaktik. Springer. Fritz, A., Schmidt, S. (Hrsg.). Fördernder Mathematikunterricht in der SEK I. Beltz 2009
Mathematik Lehren 150/2008. Diagnose – Schritte zum Fördern
Mathematik Lehren 170/2012. Beurteilen und Bewerten
Praxis der Mathematik Heft 15/49 (2007). Diagnose – Schülerleistungen verstehen
Praxis der Mathematik Heft 56/56 (2014). Schwierigkeiten in Mathematik begegnen
Praxis der Mathematik Heft 63/57 (2015). Klassenarbeiten – prüfen und gestalten
Preconditions
Foundations of Teaching and Learning of Mathematics, Practise phase III
(participation without certification of prerequisites is possible)
Reflection on diagnostic abilities; assements and their relation to everyday teaching; development of assessments; diagnosis of typical misconceptions
Literature
Baumert et al. PISA 2000, PISA 2003
Relevante Beiträge in Bruder et al (2015). Handbuch der Mathematikdidaktik. Springer. Fritz, A., Schmidt, S. (Hrsg.). Fördernder Mathematikunterricht in der SEK I. Beltz 2009
Mathematik Lehren 150/2008. Diagnose – Schritte zum Fördern
Mathematik Lehren 170/2012. Beurteilen und Bewerten
Praxis der Mathematik Heft 15/49 (2007). Diagnose – Schülerleistungen verstehen
Praxis der Mathematik Heft 56/56 (2014). Schwierigkeiten in Mathematik begegnen
Praxis der Mathematik Heft 63/57 (2015). Klassenarbeiten – prüfen und gestalten
Preconditions
Foundations of Teaching and Learning of Mathematics, Practise phase III
(participation without certification of prerequisites is possible)
- Lecturer: Paul Jägemann
Semester: WT 2024/25
Jupyterhub API Server: https://tu-jupyter-t.ca.hrz.tu-darmstadt.de